طرح "مثل چراغ" بستری برای تربیت نیروی توانمند انقلابی است

طرح "مثل چراغ" بستری برای تربیت نیروی توانمند انقلابی است

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱
حجت الاسلام حاجتی گفت: : طرح مثل چراغ بستری برای تربیت نیروی توانمند انسانی انقلابی است تا به روشنگری و تبیین بپردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام رضا حاجتی امروز(چهارشنبه، ۲۸ دی) در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی هنری "مثل چراغ" در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت با بیان این‌که این طرح از مکان مقدسی به نام مسجد آغاز می شود گفت: مساجد نقش محوری در اجرای طرح "مثل چراغ" دارند.
 
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تبیین را فرمان جهادی دانست که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است و افزود: باید به تبیین کلان روایت انقلاب اسلامی در برابر تمدن غرب که به دنبال حذف دین است، بپردازیم.
 
وی با تاکید بر گفتمان سازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیازمند تبیین اهداف انقلاب هستیم اظهارکرد: روایت کردن در عصر روایت ها امری بسیار مهم است و باید پیشقدم در این موضوع باشیم به مانند حضرت زینب(س) که با وجود تمام سختی ها اولین روایت از حادثه عاشورا را داشته و اجازه تحریف وقایع کربلا را نداد.
 
حاجتی با تاکید بر اینکه باید روایتگر وقایع انقلاب باشیم، رسانه را مهم‌ترین ابزار در جهاد تببین دانست که منجر به انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر می شود.
 
وی با اشاره با هویت فرهنگی هنری کانون های مساجد گفت: کانون های مساجد به دنبال جذب جوانان به مسجد به واسطه ابزار هنر است تا هنرمند انقلابی پرورش دهد.
 
ثقتی تربیت نیروی انسانی را از لازمه های جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: طرح مثل چراغ بستری برای تربیت نیروی توانمند انسانی است تا به روشنگری و تبیین بپردازد.
 
وی بر حمایت از تولیدات انقلابی و جهت دهی به تولیدات هنری مطابق با اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های این طرح موضوع محور بوده تا با طی یک رویکرد و مسیر به تولیدات هنری انقلابی بپردازد.
 
وی با بیان اینکه رویکرد تمدنی اصلی مهم در تربیت نیروی انسانی است اظهارکرد: قرآن، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، الگوی سوم زن، هویت اسلامی و غیره از موضوعات این رویداد فرهنگی هنری است.
 
 
حاجتی اضافه کرد: این طرح در کل استان برگزار شده و آموزش ها در ۱۵ محور در مساجد شکل می گیرد.
 
وی با بیان اینکه رویداد "مثل چراغ"در سه بخش برگزار می شود خاطرنشان کرد: باید ارتباط مستمر با این نیروها داشته و در تعامل با ارگان‌های مختلف از این نیروها بهره برد.

پایان پیام/ 84